Pabandėme apibendrinti daug skirtingų socialinio verslo apibrėžimų. Norime išplėtoti socialinio verslo koncepciją Lietuvoje ir paskatinti didesnį piliečių, NVO, verslo ir valstybės institucijų domėjimąsi šiuo fenomenu tam, kad galima būtų surasti ir išbandyti naujus būdus socialinių ir aplinkosauginių problemų sprendimui.
Socialinio verslo požymiai
Kas yra socialinis verslas?
Teisinė forma
– Gali būti įvairi – tiek pelno, tiek ir pelno nesiekiančios organizacijos. (UAB, VšĮ, Labdaros ir paramos fondas)
Misija
– Organizacija turi aiškiai apibrėžtą visuomeninę arba aplinkosauginę misiją;
– Jos veiklos prioritetas yra cocialinis / aplinkosaugoinis poveikis;
– Ji turi apibrėžtus naudos gavėjus.
Veikla
– Dirbama pasitelkiant ir išnaudojant laisvos rinkos priemones;
– Organizacija auga parduodama savo paslaugas ar sukurtą produktą;
– Organizacija yra finansiškai tvari arba verslo modelis turi potencialo tokia tapti;
– Pelnas, jei toks yra, reinvestuojamas didinti visuomeninį poveikį.
Inovacija
– Pasirinktos socialinės ar aplinkosaugos problemos sprendžiamos inovatyviu, netradiciniu būdu, kuris yra efektyvus;
– Pasirinktas modelis gali būti plečiamas, tokiu būdu didinant poveikį ir siekiant kuo didesnės socialinės grąžos.
Pageidautina, bet neprivaloma
– Organizacija bent 50 proc. savo pelno skiria labdarai/paramai arba reinvestuoja į savo veiklos plėtrą;
– Bent 50 proc. organizacijos pajamų sudaro pajamos už teikiamas paslaugas.